Navigon 3310 max Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 3310 max Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

tomana 29-05-2014
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

na de garantie start het apparaat steeds op met vragen over taal, km en tijd.
na het invoeren van een adres en uit- en inschakelen is het adres weg.
na een paar maal contact met navigon in a'dam zuid oost kreeg ik het antwoord dat het probleem nu bij hun TD lag.
het antwoord van deze club was dat ik hem maar op moest sturen met de mededeling dat het probleem tussen 100 en 150 euro zou kosten om op te lossen.
ik heb inmiddels voor minder een ander navigatiesysteem op MARKTPLAATS gekocht.
wat denk je : een Navigon ??

blijegebruiker11 19-11-2011
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Prima apparaat. Heb hem nu ruim een jaar en werkt makkelijk en snel. Alleen opstarten is wel eens traag.
De herberekening van routes is razend snel. Updates e.d. schaf ik niet aan omdat je voor die prijs elke 3 jaar wel een nieuw kastje kunt kopen inclusief 1 of 2 jaar updates. Verder een heel solide standaard op het raam.

luava 18-11-2011
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

sinds augustus 2010 deze navigon in bezit. Iets meer dan een jaar oud maar wat een gedoe.
Misschien hebben andere mensen ook deze ervaring. Maar over het algemeen duurt het enkele minuten voordat ik kan starten met navigeren. Hij is echt heel slecht in ontvangst. (in verschillend eauto's geprobeerd) Ook, terwijl de laatste updates zijn gedaan en nieuwe kaarten, vind hij heel vaak niet de goede weg. Stuurt me naar plekken waar autorijden niet mogelijk is (bijvoorbeeld helemaal geen straat) Ook moet ik na een jaar gebruik met vrij veel kracht op het scherm drukken om straatnaam in te toetsen etc.
Zijn er andere die dit ook ervaren met dit systeem?
Ik hoor het graag.

rob peeters 21-09-2011
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

toen ik het apparaat 3 jaar geleden aanschafte was ik er in het begin erg tevreden over maar naarmate de tijd verstreek werd dat minder.
Ten eerste valt het apparaat soms uit of als je de motor start dan doet hij het niet en moet je hem resetten.
Ten tweede en daar was ik erg verbolgen over, dat de raamhouder het na een jaar begaf hij was gewoonweg in stukjes gebroken en een nieuwe kost dan 35 euro wat ik veel geld vind voor zon simpel ding en ik heb begrepen dat dit vaker voorkomt en dan mag je verwchten dat de fabrikant coolant is door bijvoorbeeld de aanschafprijs te verlagen maar niets is het geval.
Verder ben ik zeer te spreken over het gebruiksgemak en hij doet het inderdaad feilloos.
Ben een aantal keren naar Polen geweste en naar Litouwen en dat ging perfect tot op de meter nauwkeurig.
alleen in warschau ging het mis omdat daar de boel opgebroken was en ik bleef rondjes draaien totdat ik een richtingbord ging volgen en toen kwam het weer goed.
verder is hij zeer snel in het bereken van routes en stuurde me niet zoals tom tom via de veerboot naar litouwen, je kunt ook altijd kiezen uit 3 routes en dat is wel fijn .
Ik hoop alleen dat bij volgende types de duurzaamheid beter wordt .
Maar verder een prima koop

koppelbaas 20-09-2011
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Ik heb jarenlange ervaring met Navigon en was erg gecharmeerd van de vele mogelijkheden en de gratis TMC. Toch belachelijk dat TomTom een kabeltje van 70 euro vraagt voor iets dat gratis is (en kabeltje kost 1 euro om te maken).

Nu 1,5 jaar in gebruik en helaas is hij mij toch tegen gevallen. En dan met name het belangrijkste: de goede weg kiezen. Heel vaak kiest hij een route die over B wegen gaat. Theoretisch misschien iets sneller, maar in de praktijk nooit. Daarnaast erg irritant als je met een caravan rijdt.
Wat wel mooi is dat je routes kunt kiezen en de gesproken navigatie is ongeevenaard.
Nu is de raamhouder gebroken maar heb hem gelijmd en hij doet het weer. TMC ontvangst matig, vroeger een kabeltje op de radio antenne aangesloten en dat werkt veel beter. Helaas is dat nu niet meer mogelijk.
Ik gebruik nu ongeveer 6 jaar engin / navigon maar zou niet nog een keer navigon kopen

Donbren 03-07-2011
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Apparaat valt telkens uit. Heeft nooit naar behoren gewerkt. Nu is ook de stroomkabel afgebroken. Zeer slechte kwaliteit! Niet kopen! Beter een paar tientjes meer betalen voor een TomTom!

kweenie300 14-02-2012

als hij nooit naar behoren heeft gewerk had je in de garantie periode terug moeten gaan. ik had ook een probleem in de eerst maand, en wat denk je een nieuwe en na 3 jaar nog steeds goed. (goede review)

Hyundairijder 24-03-2011
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Prima navigatie die doet wat het moet doen, je naar de plaats van bestemming brengen.
Rijstrook assistent werkt perfect, kan razendsnel de route herberekenen en is simpel in gebruik.
Kunnen veel duurdere systemen een voorbeeld aan nemen.
In de anderhalf jaar dat ik deze navigatie heb slechts 2x meegemaakt dat hij de route verkeerd aangaf.
Veel gemak voor een mooie prijs.

JohanB 12-09-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Het apparaat heb ik nu een jaar in mijn bezit, maar ik ben er maar matig over te spreken. Ik heb hiervoor een TomTom One gehad en die vond ik op een aantal punten toch wel duidelijker.
Een eerste bezwaar vind ik de afleesbaarheid van het scherm van de Navigon: ik vind de weergave van een aantal gegevens erg klein en regelmatig moet ik goed op het scherm turen om te kunnen lezen wat er staat. Daarnaast laat de Navigon met name in bosrijke omgevingen wel eens een steekje vallen en geeft de plaats van bestemming een paar honderd meter verder aan, dan feitelijk het geval is. Van de week liet het systeem me zelfs kilometers omrijden in een bosrijk gebied, terwijl ik maar 700 meter van de plaats van bestemming verwijderd was! Ook laat de rijstrookbegeleiding op sommige plaatsen nog te wensen over. Met name bij de Randweg Eindhoven is de situatie ingrijpend gewijzigd. De nieuwe verkeerssituatie is wél keurig meegenomen in de meest recente kaartupdate, maar niet bij de rijstrookbegeleiding. Wellicht dat dat bij een volgende update verbeterd wordt.
Mijn ervaringen per e-mail met klantenservice zijn wisselend. Ik had wat problemen met het activeren van FreshMaps. Soms kreeg ik een reactie binnen een dag, soms binnen enkele dagen en een enkel keer helemaal niet. Het is uiteindelijk wél allemaal goed gekomen, maar je kunt voor ondersteuning toch beter telefonisch contact met Navigon opnemen, zo lees ik in een andere review: dat gaat sneller.
Tenslotte vind ik jammer dat je het type kaart en de kaartkleur, in tegenstelling to bij TomTom, niet kunt kiezen.

Toch heb ik ook positieve ervaringen met het apparaat: een zeer gebruiksvriendelijke invoer van adresgegegevens en een razendsnelle herberekening van de route. Ook handig vind ik dat de maximale snelheid die je op een bepaalde weg mag rijden op het beeldscherm verschijnt, waarbij je je ook door het systeem kunt laten waarschuwen als je deze snelheid met een door jezelf in te stellen aantal kilometers overschrijdt. Handig vind ik de gratis TMC, maar in ons overvolle land heb je er in de spits weinig aan, omdat het bijna overal vastloopt. Ook werkt TMC het systeem niet altijd optimaal doordat er files worden aangegeven, die er in werkelijkheid niet zijn. Maar dat ligt niet aan het apparaat, maar aan het TMC-signaal dat niet altijd de actuele situatie weergeeft.
Een laatste pluspunt vind ik dat het beeldscherm van de Navigon automatisch in de nachtmodus overgaat.

ErikSV 06-09-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Ik heb de 3310max nu 3 maanden en o.m gebruikt voor navigatie van Nederland naar Zweden en v.v. Het apparaat heeft ons er prima heen geloodst, incl. de veerboot, tolbrug en files-wegwerkzaamheden meldingen die je via TMC doorkreeg. Ik was voorheen gebruiker van TT navigator, en het was even wennen om de andere menu-besturing onder de knie te krijgen. Nu ik alles weet te vinden werkt alles prima. Heel fijn is de (gratis) meegeleverde TMC antenne voor gratis verkeersinfo en de 2 jaar gratis (jubileum aanbieding) kaart updates via Navigon Fresh. Ik ben zeer tevreden over het apparaat. De geluidskwaliteit is iets minder vergeleken bij TT navigator op een IPAQ 2210 (of ligt dat meer aan de goede kwaliteit van de IPAQ?), maar alles is prima te verstaan. Ook ben ik zeer te spreken over de support van Navigon. Helaas had ik na 3 maanden een probleem met het moederbord van mijn 3310max (apparaat bleef vastlopen, zelfs na resetten). Navigon heeft een gratis UPS pick-up-return service die het apparaat thuis kwamen afhalen, en ik had het in 6 dagen, volledig gerepareerd weer terug in huis. Goede communicatie/afhandeling incl diagnose rapportage.
Een zeer tevreden Navigon klant

Hoge Noorden 05-08-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Prima, simpel apparaat. De grote reden waarom ik voor dit type koos was dat in meerdere recencies naar voren kwam dat hij snel alternatieve routes berekend. Ik wil nogal vaak van de opgegeven route afwijken. Inderdaad komt de 3310 razendsnel met een nieuwe route.
Minpunt vind ik het geluid. Dat is erg schel, maar begrijpelijk gezien het formaat van de speaker.
Zeker nu de prijs ervan steeds scherper wordt, is deze Navigon een aanrader voor degene die gewoon goed van A naar B wil komen, niet meer niet minder!

TRijsdijk 18-05-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Een prima ding! Duidelijk, gebruiksvriendelijk, en akelig snel met herberekenen van routes en veranderen van de maximaal toegestane snelheid. Rijbaanbegeleiding werkt ook prima. Klein foutje was tot nu toe dat de navigatie mij van de snelweg sturude en via de dezelfde op en afrit weer terug stuurde op de weg terwijl de rijbaanbegeleiding het wel juist aangaf! Maar dat is dan tot nu toe ook de enige min. De software wat kaarten betreft is ook prima up to date, er staan bij mij in de buurt straten op die pas over 2 jaar worden gelegd!

labwerf 16-04-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

De Navigon 3310 Max is mijn derde nagigatie die in de afgelopen 6 jaar gebruikt heb van Navigon. Hij is voor mij nu de opvolger van de pna7000T. welke ik de laatste 3 jaar veel gebruikt heb en zonder problemen. Wat direct opvalt is dat het scherm scherper en duidelijker geworden is. Het geluid is iets scheller, maar blijft duidelijk met hele zinnen.
Er is veel verbeterd aan de laatste serie's van Navigon eigenlijk te veel om op te noemen. De 3310 max is het geld meer dan waard, zeker met de aanbieding die nu bij de GPS shop loopt namelijk 139,- euro met gratis 2 jaar update t.w.v. 99,- euro. Dit is ook de reden dat ik de 3310 max heb gekocht, mijn kaarten op de pna 7000T zijn tenslotte alweer een paar jaar oud en de 3310 max is mooier sneller en van goede kwaliteit. Al met al een TOPPER zonder poespas, hij doet wat hij moet doen namelijk navigeren en niets anders. Geweldig.

Gr. Labwerf

Nikk 03-03-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Beste Remco34, in je reactie lees ik, dat je het niet eens ben met mijn ervaring met de Navigon 3310 max. Ik schrijf mijn gebruikservaring naar eigen ervaring en niet naar de ervaringen van anderen of zoals jij zegt de specialisten. Ik ben zeer mild geweest met mijn mening betreft dit apparaat en vindt helaas dat er nogal wat aan het kaartmateriaal mankeert, misschien is dit niet in iedere gemeente het geval, maar in Rotterdam ieder geval wel. Ik heb ook goed vergelijkingsmateriaal, de Tomtom One Q1, in de kaartsoftware van dit apparaat zitten ook fouten, maar deze kun je zelf corrigeren het betreft dan rijrichtingen en snelheden die niet kloppen, ook flitspalen kan je zelf in de kaart aangeven.

remco34 10-02-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Ik heb deze navigatie nu een paar dagen en ik moet zeggen super. Ik heb me gratis op de navignon website aangemeld en me gratis bij navignon fresh aangemeld waar je gratis de eerste update kunt downloaden want ze geven laatste versie garantie. ook werkt TMC zonder kosten al weet ik niet voor hoelang maar hier heb ik wel de €9,95 voor over. ook flitspalen werkt alleen is deze 3 maanden voor proef, hier zat een bon voor bijgevoegd. Verder is het denk ik normaal dat er later voor betaald moet worden. Kijk maar eens wat dit bijvoorbeeld bij tomtom kost!!
Echt een zeer goed navigatiesysteem met mooie beelden. Enige opmerking die ik wil maken is, dat ik mijn orginele geintergreerde volvo navigatie gewend was en dan hoor je het geluid over de speakers. De navignon klinkt natuurlijk iets minder, maar toch nog goed en verstaanbaar. een aanrader

Frank1577 23-01-2010
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Ik heb deze navigatie nu 1 week in gebruik en kan er maar een ding van zeggen echt top!
Veel mogelijkheden en de tmc werkt ook naar behoren.
ook de sattelieten zijn snel gevonden vind dit echt een aanrader ik zal ook zeker geen tomtom meer kopen ik vind dit systeem vele malen beter werken.

sikkema 19-11-2009
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Echt een prima apparaat. Fix is snel. Veel mogelijkheden. Ik heb nog een andere stem gedownload en dan wordt de naam van de afrit, straatnaam opgenoemd Ook de TMC wordt dan uitgesproken. Het is maar een heel klein bestandje. Ook de navigatiekaart ziet er goed uit. Voorts geeft de navigatie de hoogte aan. Voor het kleine apparaatje kan het geluid nog best hard. Dus ook goed. Nee zeer tevreden.

renereinders 27-10-2009
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

heb de 3310 Max 1 maand in bezit en al uitvoerig geprobeerd o.a 6 dagen Engeland en Londen.
De TMC werkte prima rond Antwerpen en zelfs de beruchte ringweg in Eindhoven staat al gecorrigeeerd op kaart. Bovendien ben je voor €19.95 verzekerd van 2 jaar updates van de kaarten. 100% waar voor je geld en ivm een soortgelijke tomtom is de navigon 3310 zeer aantrekkelijk geprijsd. tot u toe nog geen kritiek

H.Gruijs 29-09-2009
Geschreven voor: Navigon 3310 max Europe

Mooi apparaat met veel mogelijkheden voor deze prijs. Compleet met TMC (houdt rekening met file's) wat bij andere grote merken vaak ontbreekt.
Duidelijk scherm en laat zich makkelijk bedienen. De stem en geluidskwaliteit zijn ook niet onaardig.
Kaart is niet helemaal up to date maar in de verpakking zat een aanbieding en een code waarmee je 80% korting krijgt op een update.
Al met al zeer tevreden.